Rukověť ti pomůže získat v dějepise co nejvíc bodů díky tvé samostatné aktivitě. Na nejasnosti se zeptej na fóru!
Stáhni si TABULKU HODNOCENÍ "GRIND 2010", kam si budeš průběžně zaznamenávat své skóre.
Přesvědč svého učitele, že si zasloužíš nejlepší známku! GRIND 2010 ti pomůže mít přehled.
(Zde verze v .ppt: klasifikace_dějepis_GRIND.ppt)
A První část rukověti je obecným vysvětlením úkolů pro všechny ročníky.
B Druhá část Rukověti stanovuje rozsah a počet úkolů pro jednotlivé ročníky: 6., 7., 8., 9.
(CO A JAK PRO VŠECHNY)
Referáty budou úhledné, na čistém papíře, rukopisem přiměřené velikosti a čitelné.
Vyber zajímavosti, piš svými slovy.
Zdroje, ze kterých jsi čerpal, uveď na konci a to přesně!
např.: Vojtěch Zamarovský, Za sedmi divy světa
Časopis Reflex, číslo 33/2001, J.P.Kučera, Figarova svatba
www.militaria.cz, článek Středověké válečné stroje
Počet referátů v portfoliu není omezen.
Prezentace má písemnou část (předlož učiteli a ohodnocenou založ do Portfolia) a ústní část.
Pro písemnou část platí stejná pravidla jako pro referáty. Můžeš ji nahradit power-pointovou prezentací.
Při prezentaci se na chvíli stáváš učitelem.
Dokaž, že svému tématu rozumíš.
Nečti, mluv svými slovy, přesně, srozumitelně.
Používej různé zdroje informací, zajímavé ukázky.
Připrav si zápis na tabuli nebo power-point.
Dodržuj vymezený čas.
Můžeš třídě zadat úkol.
Prezentace není pro učitele. Udělej ji tak, abys byl spokojený ty i tvoje třída.
Tvůj čtenářský záznam bude obsahovat:
jméno autora, název knihy, tvé vlastní převyprávění obsahu knihy.
Pokud jsi četl knihu povídek či pověstí, vyprávěj dvě či tři nejzajímavější.
Použij citace z knihy.
(Ale pozor, určený rozsah se týká tvého vlastního textu, nezahrnuje citace!)
V 8. a 9. ročníku bude přibližně 1/3 textu tvořit tvoje reflexe knihy:
proč sis vybral tento titul, co tě na textu zaujalo, překvapilo, s čím nesouhlasíš,
zda jsi na podobné téma četl nebo viděl něco jiného atd.
Četbu si vybírej rozumně podle svého zájmu a schopností.
Poraď se s rodiči, spolužáky nebo s učitelem.
Smyslem ročníkové práce je, abys dokázal spojit různé informace a ve složitém problému našel své vlastní zajímavé řešení.
Používej knihy, časopisy, internet, hudbu, obrazy, filmy...
Napiš o tom, co je důležité pro tebe a vysvětli, proč je to důležité, výjimečné.
Citace označ.
Přípravu práce (nalezené informace, svůj záměr) ukaž včas učiteli.
Práce, která neprojde konzultací (do 15. prosince), nebude hodnocena.
Potřebuješ-li radu, průběžně se ptej.
Součástí práce může být artefakt (tj. výtvarná práce související s tématem: např. model lodi, rytířské zbroje, model či nákres zajímavé stavby, šaty, erb... fantazii se meze nekladou).
Přinášej novinky týkající se dějepisu.
Nos knihy a encyklopedie, články, obrázky, hudbu s nimiž můžeš ty i spolužáci pracovat při skupinových projektech.
Chceš-li udělat referát mimo zadání, výborně! - domluv se s učitelem.
Pozor: referáty navíc nejsou cesta k záchraně při zanedbání jiných povinností!
Učitel je pouze průvodce předmětem, učíš se ty sám.
Chceš-li se dozvědět, zeptej se!
Na hodiny se připravuj, čemu nerozumíš, to si napiš
a zeptej se!
Referáty a Porfolio
každé pololetí napiš 2 referáty ze Seznamu referátů
ručně, s vlastními obrázky, rozsah 1 A4 textu, uvést zdroj
Do Portfolia zakládej zvlášť: pracovní listy, referáty, četbu, ročníkovou práci
termín odevzdání: 15. prosince (I.) a 30. dubna (II.)
Prezentace
ústní + písemný referát (viz Referáty), téma ze Seznamu referátů
rozsah 3-5 minut s pomocí písemné přípravy
doprovodný materiál (obrázky, hudba, předměty, power-pointová prezentace) výhodou!
termín: dohodni s učitelem
Četba
každé pololetí přečti jeden titul ze Seznamu četby
písemně převyprávěj obsah svými slovy
rozsah 1 A4 textu
ručně, s vlastním obrázkem
termín odevzdání: s portfoliem
Ročníková práce
a) přečti si a stručně převyprávěj 2 biblické příběhy (např. o stvoření světa, o babylónské věži, o potopě, o Mojžíšovi) a 2 řecké báje (např. Prométheus, Daidalos a Ikaros, Perseus, Hérakles).
K příběhům nakresli ilustrace. Rozsah textu celkem 2 A4.
b) Dobrovolně (!!!):
vytvoř artefakt k období pravěku či starověku
(zbraň, nástroj, šperk, model stavby, model lodi apod.)
připoj stručný popis - co, kdo, kdy, k čemu
termín odevzdání: 30. března
Referáty a Portfolio
každé pololetí napiš 2 referáty ze Seznamu referátů
ručně, s vlastními obrázky, rozsah 1 A4 textu, uvést zdroje!
Do Portfolia zakládej zvlášť: pracovní listy, referáty, četbu, ročníkovou práci
termín odevzdání: 15. prosince (I.) a 30. dubna (II.)
Prezentace
ústní + písemný referát (viz Referáty), téma ze Seznamu referátů
rozsah: 5 minut s pomocí písemné přípravy
doprovodný materiál (obrázky, hudba, předměty, power-pointová prezentace) výhodou!
termín: dohodni s učitelem
Četba
každé pololetí přečti jeden titul ze Seznamu četby
písemně převyprávěj obsah svými slovy
rozsah 1 A4 textu
ručně, s vlastním obrázkem
termín odevzdání: s portfoliem
Ročníková práce
vyber si téma ze Seznamu témat
rozsah: min. 2 A4 textu + obrázky
ručně, na PC, jako power-pointovou prezentaci s komentářem
min. 3 zdroje, uveď
min. 50% vlastního textu, citace označ
práci ukaž učiteli do 15. prosince (povinná konzultace)
dobrovolné: součástí práce je artefakt k období středověku či raného novověku
(zbraň, nástroj, šperk, model stavby, model lodi apod.)
připoj stručný popis - co, kdo, kdy, k čemu
termín odevzdání: 30. března
Referáty a Portfolio
každé pololetí napiš aspoň 2 referáty ze Seznamu referátů
ručně, s vlastními obrázky, rozsah 1 A4 textu, aspoň 2 zdroje, uvést zdroje!
Do Portfolia zakládej zvlášť: pracovní listy, referáty, četbu, ročníkovou práci
termín odevzdání: 15. prosince (I.) a 30. dubna (II.)
Prezentace
ústní + písemný referát (viz Referáty), téma ze Seznamu referátů
rozsah: 5-8 minut s pomocí písemné přípravy
doprovodný materiál (obrázky, hudba, předměty, power-pointová prezentace) výhodou!
termín: dohodni s učitelem
Četba
každé pololetí přečti jeden titul ze Seznamu četby
písemně převyprávěj obsah svými slovy
napiš reflexi knihy, svůj zážitek z četby
rozsah 2 A4 textu
termín odevzdání: s portfoliem
Ročníková práce
vyber si téma ze Seznamu témat
rozsah: min. 3 A4 textu + obrázky
ručně, na PC, jako power-pointovou prezentaci s komentářem
min. 4 zdroje různého typu, uveď zdroje
min. 50% vlastního textu
práci ukaž učiteli do 15. prosince (povinná konzultace)
dobrovolné: součástí práce je artefakt ke zvolenému tématu
(model stroje, šperk, šaty, model stavby, vlastní ukázka hudby či tance apod.)
připoj stručný popis - co, kdo, kdy, k čemu
termín odevzdání: 30. března
Referáty a Portfolio
každé pololetí napiš aspoň 2 referáty ze Seznamu referátů
ručně, s vlastními obrázky, rozsah 1 A4 textu, aspoň 2 zdroje, uvést zdroje!
Do Portfolia zakládej zvlášť: pracovní listy, referáty, četbu, ročníkovou práci
termín odevzdání: 15. prosince (I.) a 30. dubna (II.)
Prezentace
ústní + písemný referát (viz Referáty), téma ze Seznamu referátů
rozsah: 5-8 minut s pomocí písemné přípravy
doprovodný materiál (obrázky, hudba, předměty, power-pointová prezentace) výhodou!
termín: dohodni s učitelem
Četba
každé pololetí přečti jeden titul ze Seznamu četby
písemně převyprávěj obsah svými slovy
napiš reflexi knihy, svůj zážitek z četby
rozsah 2 A4 textu
ručně, s vlastním obrázkem
termín odevzdání: s portfoliem
Ročníková práce
vyber si téma ze Seznamu témat
rozsah: min. 3 A4 textu + obrázky
ručně, na PC, jako power-pointovou prezentaci s komentářem
min. 4 zdroje různého typu, uvést zdroje
min. 50% vlastního textu
práci ukaž učiteli do 15. prosince (povinná konzultace)
součástí práce je artefakt ke zvolenému tématu
(model stroje, šperk, šaty, model stavby, vlastní ukázka hudby či tance apod.)
připoj stručný popis - co, kdo, kdy, k čemu
termín odevzdání: 30. března
Ondřej Bednář, Irena Bednářová
ondrej.bed@email.cz. b.irena@email.cz
Nádražní stezka 2608464687, 775124600